torsdag, mars 8

Böghöger och bostadsbrist

Var ett tag sen ja bloggade sist det har hänt alldeles för mycket den senaste tiden. Först fick jag vinterkräksjukan… Det var verkligen ingen höjdare alls. Sen tog jag mig min ryggsäck och åkte en tur till dalarna för att tala om miljöpolitik, mer specifikt liberal miljöpolitik. Vi hade det mysigt och trevligt så som man oftast har i små lokalavdelningar av ungdomsförbund som tror att det är större än vad det är. Vi spårade dock u en smula och kom in på allt annat också vi han bla. Diskutera nattväktarstaten och kärnavfallshantering. Eftersom jag inte vill klassa mig som bombhöger men endå måste erkänna att jag gått och blivit blåare på sistone så får jag väl helt enkelt kalla mig för böghöger.


Jag är upprörd idag läste just min kompis Tommys blogg, han kommenterar Dansk Folkeparits vilja att lägga sig i sexualundervisningen. Det tycker jag ni ska kolla in.


Efter det han jag hem och byta väska innan jag åkte på en visit till Göteborg för att träffa lite vänner och kolla på en lägenhet. Vi hade det jätte trevligt en smula för mycket alkohol kanske, men det är sånt som händer så lätt. Jag va dock tvungen att åka hem tidigare än jag hade räknat med, de visade sig ju att alla biljetterna va slut på söndagen så de kom aldrig några sista minuten biljetter. Jag är mest glad över att jag kom på det i tid att det var just för att det va helt slut som de inte dök upp några. Annars hade min hemresa kostat mig 942 kr någonting jag verkligen inte hade velat lägga ut.


Däremellan han dessutom en av mina vänner som närmar sig 30 med att bli sur nog på mig för att säga upp bekantskapen med mig. Jag hade nämligen vart ute och fikat med hans ex, men han kunde inte erkänna att han tog det personligt. Varför kan inte vissa människor bara lära sig att det är enklare att säga som det är direkt.


Sen kom jag hem och har jobbat lite, flyttpackat en hel del. Jag är osäker på hur jag kommer att överleva de närmaste veckorna. Min otroligt snälla kompis låter mig bo i hennes nya lägenhet eftersom jag fortfarande inte hittat någon. Problemet är att vi två ska dela på 23 kvm, inte mycket till privatliv där inte.


Ja det va väl det för just nu… På grund av flyttandet kommer jag inte att ha Internet på en vecka ungefär så det kommer inte att kunna bloggas riktigt förens i slutet på nästa vecka.


Men när jag kommer tillbaka ska jag försöka börja bildblogga mer, så ni har alla någonting gott att se fram mot.


Så till dess säger jag bara


Peace love och böghöger

Inga kommentarer: