onsdag, februari 14

Runaway

Dagens blogginlägg kommer att sakna politiska kommentarer och trividutter, så är det de du söker skippa att läsa detta inlägg.

Idag är en sån där dag när vissa saker slår än. Ja alltså ingen som rent fysiskt klipper till än utan mer en mental uppenbarelse. Jag klarade av det! Jag lyckades idag äntligen ta mig till min pappas grav. Han dog för fem år sedan och har inte klarat av att besöka den förens nu. Precis som jag stod där så insåg jag plötslig hur skört livet är. Jag menar det var jag och flera hundra döda människor. Plötsligt lär man sig att uppskatta sin puls även om den är svag.

Ne men när det plötsligt slår än att det man sysslar med är ganska trivialt ändå. På morgonen hade jag ångest utan dess like över att jag skulle få in min sista tenta för denna omgång. Två timmar senare är det liksom ingenting. Våra liv är ganska korta och ändå så spenderar vi en stor del av den tiden åt att fundera över vad vi inte lyckats med, hänger du med? Varför är vi arga, ledsna och sura och hatiska? Snacka om slöseri med tid! När vi skulle kunna vara glada och njuta av den tid vi har.

Har bara känt idag att jag vill rymma… lite så där som man gör när man har fått nog av sin familj i typ 10 års åldern och packar en morot och lite saft och säger att man ska rymma. Nu när jag är 22 skulle jag dock vilja göra det på riktigt. Packa en stor väska ta min nalle i handen och bara rymma från allt vad det heter att vara vuxen. Rymma från det att jag måste skaffa mig ett nytt jobb, att jag måste hitta en lägenhet att betala räkningarna, att snacka med folk jag egentligen inte vill osv.


Har i vilket fall som helst bestämt mig för att 2007 ska bli utrensningens år. Jag ska leva livet! Jag ska rensa ut bland mina grejer (behöver du möbler hojta till), i min livsstil, i mitt engagemang osv. Allt ska rensas jag ska till och med rensa ut min telefonbok och min msn lista… Så är du min vän och vill vara kvar är det bäst att du hör av dig snart. Jag ska lägga min tid med Jonathan bakom mig. Precis när jag hade bestämt mig för det fick jag ett bakslag och började sakna honom en massa men nu har jag raderat alla mess, hans adress, nummer, msn och qx från alla mina listor. Någonting jag borde ha gjort samma stund som det tog slut.


Fick reda på att min syster flyttat tillbaka till Sverige igen, hon har alltså flyttat tillbaka till Stockholm från New York… Hon hade ju kunna säga till innan så hade jag kunna ta hennes lägenhet istället *hallå*. Men jag antar att det hade varit lite för lätt och hur skoj vore livet om det var lätt?


Ska jobba imorgon med större barn på högstadiet. Kommer med min normala tur troligen hamna i en klass åtta som ska ha sexualundervisning. Hoppas att jag slipper eleverna med rakblad i öronen. Jobbade en gång i en klass i norra stockholm, det första jag ser när jag kommer in i klassrummet är en tjej med riktiga rakblad hängandes i ståltråd från öronen. Det är då man bara snällt ber den eleven att inte skaka på huvudet under lektionen...


Jag vill tatuera mig, jag vet vart, jag vet vad jag vill ha med men inte hur. Har också bestämt mig för att pierca mig i ögonbrynet och kanske i läppen. Ja och sen ska jag ta hål i ett öra, men det tror jag bara e snyggt om jag har riktigt kort hår så jag är inte helt hundra på den ännu. Jag kommer att se ut som en levande nåldyna efter detta år är över. Till det ska då också nämnas att jag är livrädd för sprutor och nålar generellt det kommer att bli skitkul.


Okej lite politik blir det ändå… Läste att Fredrik F inte får köpa salladsbaren tillsammans med Dominica. Det tycker jag e jätte tråkigt, jag som planerade att söka jobb där nu när jag ska flytta ned.

Peace love and dödsångest

Inga kommentarer: