måndag, april 2

Påsklov och fjärillar i magen

Dagens inlägg blir rätt privat så alla ni som letar efter politisk åsikter och liknande får läsa längre ned på andra inlägg eller vänta på nästa.

Jag hr inte skrivit på ett tag, livet på 23 kvadrat rullar på i en numera ganska alldaglig takt. Det är rätt skrämmande vad man kan vänja sig vid om man måste. Numera kommer vi bättre överens med varandra än vi gjorde när vi delade på 100 kvm. Ska jag vara ärlig tror jag helt enkelt att det beror på att man blir mer öppen och lyhörd för varandra när man inte bara kan leva sitt liv rakt upp och ned. Lite som ett förhållande, ja fast i vårt fall helt utan den där delen när man kryper ned i sängs tillsammans.

Det har hänt en hel del den senaste veckan jag har blivit erbjuden en lägenhet i Borås, jag har bestämt mig för att börja plugga till hösten i just Borås. Jag hade från början fått intrycket att Borås var just en liten håla som saknade de mesta men när jag sedan googlade insåg jag att de bor över 100 000 personer där. Spännande jag trivdes bra i Gävle och tror jag kommer att trivas bra i Borås också.

Som jag skrev innan jag har börjat prata med en otroligt charmig kille i Borås, han är inte bara söt och smart han har också fått mig att inse hur mycket det är här i livet vi tar för givet när vi väl har nått dit. Vi har snackat i någon vecka nu och jag har fått nått enormt med fjärilar i mage, både skrämmande och skönt. Samtidigt som jag tar min sexuallitet och läggning som någonting ”normalt” och inget jag idag döljer som jag kanske gjorde i början så finns det så många andra som inte vet vad de vill som inte kan komma ut. Frågan är om en ”normalt” lagd person någonsin har mött kommentaren från någon han eller hon visat intresse mot ”jag vet inte om jag är redo” inte redo som i att ha sex utan redo som i att jag vet inte om jag kan vara jag ännu.

Som homosexuell måste man lära sig att vänta att ha tålamod. Vissa människor vill så otroligt gärna också vara kära men är inte redo. Precis som jag känner i magen att vissa just denna kille som ger mig fjärilar är värda att vänta på bara han själva orkar ta tag i sin process så känner jag i hjärtat att jag verkligen hoppas att det snart blir så accepterat att vara HBT att unga människor inte behöver ha sådan ångest över sitt eget identitetsskapande.

Nu över till något annat, är det inte underbart med vår, har jobbat ett par dagar på en skola i innerstan som fritidsledare i deras uppehållsrum och kan verkligen inte klaga. Sitta på skolgården, spela gitarr, sjunga och spela basket allt meddans vårsolen ger färg på kroppen. Tror aldrig jag har haft ett så givande och samtidigt rogivande jobb i hela mitt liv.

Nu är det dags för påsk också, ska åka hem till Bollnäs ett par dagar så jag kommer typ inte att kunna hålla kontakt med någon. Det är nackdelen med att ha föräldrar som bor på landet. Ska plugga, träffa gamla vänner och partaja på stadens enda krog. På onsdag ska vi ut ett gäng från gymnasiet och det kommer att bli hysteriskt skoj. Vem klagar liksom när maten och drinkarna kostar 25 kr styck.

Detta känns i allmänhet som ett ganska lamt inlägg så ska nog sluta skriva nu… alla ni som känner mig ni kan nå mig på min mobil den kommande veckan alla andra får ha en trevlig påsk.

Jag hoppas ha mer spännande att berätta när jag kommer tillbaka om en vecka!

Peace love och påsklov

Inga kommentarer: