tisdag, maj 8

Nytt jobb, nya möjligheter och liite tid för bloggande

Kära vänner, ledsen att jag inte skrivit på ett tag, det har hänt så mycket spännande saker sedan sist. Jag har bytt jobb, jag har börjat livnära mig på en frihetskamp. Jo jag har visserligen jobbat med politik innan, denna gång är det dock väldigt speciellt det innebär ibland att man måsta bära skurhandskar. Jag har nämligen börjat att arbeta på den beryktade salladsbaren ”en annan salladsbar”.

Jag har dessutom världens bästa, coolaste och roligaste arbetskamrat i Frida. Frida ville bort från studentvärlden och började på baren. Frida tar en examen i Molekylärbiologi… Det är ju hur coolt som helst! Dessutom är hon precis som de andra som jobbar där en skön och, nästan alltid, avslappnad, tjej.

Kolla in hennes blogg, hon skriver om vetenskap, ett ämne som sällan verkar intressant men denna blogg är bra!

Jag gick från det tråkiga vardagslivet som lärarvikarie till det precis lika oglamorösa men så fantastiskt mycket skojigare arbetet på salladsbaren.

Jag har fortfarande inte kommit från lägenheten på 23 kvm och alla parter, ja till och med mikrovågsugnen, har anpassat sig till situationen.

Lite kuriosa är ju att jag sedan jag skrev sist åkt på svinkoppor. Precis den där barnsjukdomen som jag uppenbarligen missade, jag tror bara jag har mul- och klövsjukan kvar nu sen har jag avverkat alla djuren. Jag måste ju snart klassas som ett medicinskt under, killen som harft körtelfeber två gånger och alla de där barnsjukdomarna som man bara kan ha en gång har jag haft minst två.

Läste idag att Göran Persson ska börja arbeta på JKL, kändes mest som ett billigt PR-trick från ja jag vet inte vems håll. Själv har jag legat lite lågt med politiken på sistone men nästa vecka drar det igång på allvar igen då var det dags för stämma. Min första stämma med Centerpartiets ungdomsförbund och det ska bli hysteriskt skoj. Det kommer att bli fyra fulla dagar av politik och lattjo lajbans i Kalmar. Kalmar är ett va få områden i Sverige so jag inte har besökt speciellt mycket alls så det ska bli mycket roligt bara det.

Hoppas hinna blogga mer innan det bär av. Imorron är det jobb som gäller och på Torsdag ska jag tillbaka till farbror doktorn för mina koppor *s*.

Peace love och salladsbar

Inga kommentarer: